Khamis, 27 Oktober 2011

Wanita Yang Paling Cantik Di Malaysia - Pilihan Saya

6 WANITA PILIHAN YANG PALING CANTIK DI MALAYSIA



Bagi seorang lelaki, pandangan pertama terhadap seorang wanita ialah kecantikannya. Keayuan dan bentuk fizikal seorang wanita akan jadi pemikat utama sebelum menular dan memerhati kriteria yang lain seperti kelembutan budi bahasa dan tatasusila kehidupan seharian wanita tersebut secara menyeluruhnya.

Tidak dapat dinafikan wanita di Malaysia adalah rata-ratanya cantik belaka. Kecantikan wanita Malaysia di serikan lagi dengan sifat berbudi bahasa, ramah dan bertatasusila dalam semua urusan.

Disenaraikan dalam blog ini, wanita-wanita Malaysia yang paling cantik pada pandangan saya. Biografi semua wanita berkaitan saya perolehi dari Wikipedia. Anda bebas untuk membuat komen, sama ada positif atau negatif tetapi saya tetap berpendapat wanita wanita inilah yang paling cantik di Malaysia.








1. Dato' Siti Nurhaliza bt Tarudin

Dato' Siti Nurhaliza binti Tarudin DIMP, JSM, SAP, PMP, AAP (lahir 11 Januari 1979) ialah seorang penyanyi dan penulis lagu pop dari Malaysia. Selain banyak menerima lebih 100 anugerah tempatan dan antarabangsa, beliau juga menerima gelaran The Voice Of Asia oleh Alicia Keys di majlis MTV Asia Awards 2005 di Bangkok, Thailand kerana kehebatan vokal sopranonya serta pencapaian terbilang di dalam dan luar negeri. Pada Ogos 2006, beliau bernikah dengan seorang ahli perniagaan, Datuk Khalid Mohamed Jiwa; dua bulan kemudian, beliau dikurniakan gelaran Darjah Indera Mahkota Pahang (DIMP) oleh Sultan Pahang yang memberi gelaran Dato' di awal namanya.
Beliau mula menempa nama sebagai artis yang mencapai jualan berbilang platinum, semenjak menjuarai Bintang HMI 1995 pada usia 16 tahun apabila beliau ditawarkan kontrak rakaman dari empat syarikat rakaman antarabangsa. Single pertamanya, "Jerat Percintaan" dari album sulungnya menjadi juara keseluruhan Anugerah Juara Lagu Ke-10 di samping merangkul dua lagi anugerah untuk Persembahan Terbaik dan Kategori Balada.
Selain bidang nyanyian, Siti dikenali sebagai seorang ahli perniagaan yang terhandal di Malaysia. Beliau mengungguli 'Richest Artistes' in Malaysia. Beliau ialah seorang jutawan dalam industri hiburan Asia Tenggara yang nilainya mencecah RM 50 juta.



         2. Deborah Priya Henry

Deborah Priya Henry (lahir 21 Julai 1985) dimahkotakan sebagai Ratu Cantik Universe Malaysia (Miss Universe Malaysia) 2011 dan juga Miss Malaysia World 2007 . Deborah mendapat tempat yang ke 16 semasa pertandingan Miss World 2007.  


  3. Lisa Surhani




Lisa Surihani mula menempa nama dalam dunia seni ni setelah muncul dalam bidang iklan komersial seperti johnson & johnson (clean and clear) dan mc donald. lisa surihani mula berjinak-jinak dalam dunia seni sejak lisa berumur 11 tahun lagi.




             4. Carmen Soo


Born and raised in Malaysia of Chinese descent, she currently resides in Selangor with her family. She can speak fluent Malay, Mandarin and English. She also learnt Tagalog to help her television acting career in the Philippines She was part owner of a boutique named 'Kushi' located in Bangsar.






                     







5. Diana Danielle

Diana Danielle Beeson lahir pada 22 November, 1991. Berbangsa Malaysia kacukan Amerika, Diana, seorang pelakun, lahir di New York dan membesar di Kuala Lumpur.














6. Maya Karin

Lahir di Bayreuth, German dan adalah anak yang sulung daripada 3 beradik. Ayahnya, Gottfried Roelcke adalah seorang German sementara ibunya pula dari Pulau Pinang berketurunan campuran melayu, cina dan india. Selain sebagai pelakun, Maya juga terlibat dalam kegiatan teater.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan